• Pradžia
  • Renginiai
  • Virtualios diskusijos apie mokėjimo mokytis įgūdžių ugdymą dalykų pamokose

Virtualios diskusijos apie mokėjimo mokytis įgūdžių ugdymą dalykų pamokose

gamtos mokslų diskusija 1600Mūsų gimnazijos pedagogai įgyvendina kvalifikacijos tobulinimo programą „Mokėjimo mokytis kompetencijų svarba mokinio pažangai“. Praėjusių metų pavasarį išklausėme du teorinius-praktinius seminarus apie savivaldų ugdymą, o lapkričio mėnesį buvo planuojama išvyka į Ukmergės A.Smetonos gimnaziją, ketinome sužinoti, kaip tos gimnazijos mokytojams sekasi ugdyti mokinių mokėjimo mokytis įgūdžius Dėl pandeminės situacijos teko keisti ankstesnį sumanymą ir susitikimą perkelti į virtualią erdvę.

Tačiau nėra to blogo, kas neišeitų į gera. Užuot susitikę su mokytojais iš vienos Ukmergės A.Smetonos gimnazijos, prie virtualių susitikimų prisijungė mokytojai iš dar trijų Lietuvos gimnazijų: Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos, Vilniaus rajono Nemenčinės Gedimino gimnazijos ir Pasvalio P.Vileišio gimnazijos.

Šios virtualios diskusijos vyko vasario 21,23 ir 24 dienomis. Kiekvienos metodinės grupės (MG) mokytojai ir juos kuruojantys vadovai jungėsi į atskirus susitikimus Zoom platformoje. Diskusijas moderavo MG-ių pirmininkai.  

Tiksliųjų mokslų MG-ės pirmininkė Jolanta Makutėnienė: ,,Diskusija buvo dalykiška ir kupina teigiamų emocijų. Buvo puiki proga mokytojams dar kartą pasidalinti patirtimi, aptarti geruosius pavyzdžius.‘‘

Lietuvių kalbos ir literatūros MG-ės pirmininkė Rasa Saniukienė: ,,Virtuali  diskusija buvo naudinga, pranešimai kūrybiški, dalykiški.  Verta pasidžiaugti kūrybingais ir veikliais mokytojais, kurie atsakingai dirba savo darbą.”

 

Užsienio kalbų MG-ės pirmininkė Rita Kairelytė- Milaknienė: „ Diskusijos metu dalyviai-pranešėjai dalinosi patirtimi apie grįžtamąjį ryšį pamokų metu; vertinimą/įsivertinimą; IT panaudojimą vertinimui/įsivertinimui. Dalykinę-metodinę diskusiją dalyviai ir pranešėjai įvertino kaip naudingą, informatyvią, smagią bei puikią. Visiems buvo smagu išgirsti įvairias kolegų patirtis, kuriomis ketinama pasinaudoti ateityje.“

Gamtos mokslų MG-ės pirmininkė Vida Stalionienė: „ Išklausėme 7 pranešimus apie gerosios patirties sėkmę pamokose.  Po pranešimų pasidalijome gerąja patirtimi, praktiniais patarimais, padiskutavome aktualiais klausimais. Pranešimai buvo naudingi, paremti konkrečia praktika, patirtimi ir rezultatais.”

Socialinių mokslų MG-ės pirmininkas Erikas Gaigalas: ,,Dauguma kolegų diskusiją laikė naudinga, nes sužinojo, kokias įsivertinimo priemones ir įrankius naudoja jų kolegos kitose gimnazijose. Mokytojai pažymėjo, kad dalintis patirtimi ir bendrauti naudinga bei tikslinga ateityje. Mokytojai pažymėjo, kad savo pamokose naudos sužinotus metodus refleksijai gerinti. Mokinių naudojamą  žodį ,,nežinau" reikia keisti į junginį,,aš galvoju’’, ,, aš manau".”

Fizinio ugdymo MG-ės pirmininko pavaduotoja Liudmila Pernavienė: „Renginys naudingas kūno kultūros mokytojų bendruomenės socializacijai, bendradarbiavimui tarp mokyklų, pasidalinimui žiniomis, kompetencijomis. Mokytojai akcentavo, kad pamokose reikėtų labiau naudoti išmaniąsias technologijas įsivertinimui, skirti daugiau grupinių ir individualių užduočių, kurias inicijuotų patys mokiniai.“

Saviraiškos MG-ės pirmininkė Inga Vagonė:„Visi dalyviai sutarė, kad mokinius skatina mokytis teigiama motyvacija, vertybinės vidinės nuostatos, patiriamos pozityvios emocijos mokymosi procese, o taip pat mokinių tarpusavio bendradarbiavimas, mokytojų pagalba, santykiai tarp mokinių ir mokytojo bei tinkama mokymosi aplinka. Diskusijos dalyviai vylėsi, kad tai ne paskutinis dalykinis susitikimas.‘‘

Tiksliųjų mokslų MG-ės pirmininko pavaduotoja IT mokytoja Jūratė Matiukaitė: „Buvo malonu pabendrauti su kolegomis iš kitų gimnazijų. Pasidalinome vertinimo kriterijų ir pamokų planų pavyzdžiais.“

Gimnazijos administracijos refleksija po MT organizuotų dalykinių-metodinių diskusijų: Džiugu, kad  buvo išbandyta nauja dalinimosi patirtimi forma, vyko metodinės veiklos sklaida su kitomis Lietuvos mokyklomis. Mokytojai, kurie nuoširdžiai įsijungė į renginį,  analizavo savo darbą nurodytos ugdomosios veiklos srityse ir apmąstė tai, kuo jie gali pasidalinti su kolegomis.

                        Medžiagą parengė Irena Laužadienė, gimnazijos metodinės tarybos pirmininkė